Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Amerika szülötte

 2009.03.18. 16:46

 

Mindenki lehúzza, szidja, volt aki még a moziból is kijött annyira nem élvezte a parafolyamot. Egy hulladék gyanús újabb horror próbálkozás SZÜLETETT meg Hollywoodban, Rogue Pictures kevésbé jóságos méhéből. De…
 
Miért is lenne szar az Unborn? Tény, hogy az utóbbi években baromira gyenge horrorokat produkálnak tengerentúlon, legutóbbi hidegrázásos élményemet is egy európai csodának köszönhetem, a spanyol REC-nek, aminek természetesen készült egy amcsi kópiája is Quarantine címmel. Egyre inkább az látszik, hogy Hitchcock óta csak keresi magát az amerikai „beszarató” ágazat, folyamat jönnek a tini kaszabolós, szellemes műtrágyák, a japán horrorok feldolgozásai, illetve a sikeres régi hazai remakek. Képtelen megújulni Hollywood, egyszerűen nem megy nekik a horror gyártás, kész kimerültek, ennyi. Kénytelenek lopni és másolni. Lehet nekünk nézőknek is kicsit alább kéne adnunk az igényeinket, ne számítsunk sokra és akkor nem érhet csalódás.
 
 
Itt van ez az újévi csoda, a túlvilág szülötte. Amerika szülte kétségtelen. A film előtt alaposan körbenéztem, utána olvasgattam stb., imdb-n tájékoztató jelleggel ott ékeskedik az a nem túl bizalomgerjesztő 4.7… Általában hinni lehet a közönség mércéjének, de ugyanakkor nem egyszer volt fals információ. Én nem is hittem a számoknak, úgy álltam neki a filmnek, hogy á gyenge ötös akkor biztos egy foskapszula. Jóllehet a horrorokat sosem szokták az egekig pontozni, a 6-7 már igen kiváló érték náluk.
 
Az alkotó David S. Goyer neve némi reményre adhat okot, hisz mégiscsak részt vett az agyonmagasztalt Batman legújabb vergődésében is. Rendezőként kevésbé ismert, főként íróként vitézkedett a Pengék és a Jumper atyja. Elvileg egy tapasztalt forgatókönyvíróról van szó, aki már összehozott jó pár sötétséget, éppen ezért a horror abszolút nem állhatott tőle messze. Mégis a film alatt sokszor az volt az érzésem, hogy ennek köze nincs a parás libabőrözés műfajához. A script több sebből vérzik, a teljesség és összeszedettség halovány csíráját sem lehetett felfedezni. Rengetegszer kizökkentem a látottak folyamán, ám a vége felé sikerült újra megragadnom a történet fonalát, amit még szőhettek volna szorosabbra is. A finálé egyébként egy összecsapott tini horrorokra hajazó  okádékra sikeredett.
 
 
Meglepetézés!
 
Műfaját tekintve egy ilyen Átokos enyhén ördögűzős „divat horror”, átlagos cgi-s beszaratós hirtelen előugrós helyenként vicces pofákkal. Közhelyes, sablonokra épített script, egyszerű lefolyással mindenféle felütés és váratlantól mentes Hollywood ízű minimalista rettegés. A történet egyébként érdekes, én személy szerint imádom az ördögűzéssel kapcsolatos filmeket, mindenkinek ajánlom az Ördögűzés Emily Rose Üdvéért, ha szeretne kicsit libabőrözni, tényleg kicsit. Egyébként lemerem fogadni, hogy van ennek egy japán testvére is…
 
 
 
Az ott csak nem egy tevepata?
 
Egy dolog miatt érdemes megnézni, az a főszereplő bula, Odette Yustman aki gyönyörű és istenien szép még rókázás közben is, hangja pedig mézédes. A Cloverfieldbe már megcsodálhattunk rettegő jelenségét és végre itt egy mozi ahol bugyiban is látható pár képkocka erejéig. Kicsit vékony, sőt nagyon, lábai mint a zsiráfnak, de ettől függetlenül lennék a kezelő orvosa, gyógyszerésze. Szóval Odette viszi a filmet bugyiban a démoni történéseken keresztül majd végül mindenki meghal, a gonosz pedig elbukik, vagy mégsem?
 

 

Tipikus film aminek a trailere jobb mint maga a "mű". Nekem 6-os IMDB, de csak Odette miatt, és mert szeretem, szeretném a horrort…
 

 

Címkék: mozibuzi

A bejegyzés trackback címe:

https://stern.blog.hu/api/trackback/id/tr931010089

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

keresztenyAkos 2009.03.18. 18:26:35

Én ma fogom megnézni. Már alig várom, egyetértek amúgy az amerikai horror mélyrepülésével. Számomra is a REC volt messze mostanában a legjobb amit láttam. Amúgy a trailerben felfedezhető a Dexter perverz Masukája, itt úgy látom valami doki.

Amúgy meg szerintem az a baj az amerikai mozikkal, hogy elfelejtettek légkört teremteni, folyton elmennek a nagy csinnadrattára meg a cgi-re és nem jönnek rá, hogy nem ez visz el egy horrort. Ide rejtély kell, nyomasztó zene, nyomasztó lezárás, olyan gonosz aki eljöhet értünk is, de nem értjük nem látjuk és beszarunk tőle. Hitchcock óta nem nagyon megy ez odaát. Errefelé azért vannak gyöngyszemek.
süti beállítások módosítása