Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Könnybe lábadó szemek

 2009.01.07. 18:54

Top 10, legmeghatóbb filmes jelenetek listája

Már egy jó ideje dolgozom ezen a projekten. Próbáltam össze gyűjteni a számomra a tíz legmeghatóbb filmet, filmrészletet. Biztos van olyan ami megérdemelné, hogy fenn legyen a listámon, mivel tíznél jóval több könnyekre késztető jelenet létezik, szóval igyekeztem tényleg csak a számomra legjobbakat összeszedni.  Elképzelhető, hogy lesznek olyanok akik nem értenek majd egyet a válogatásommal, de hát istenem, ez a Stern listája. Régóta gyűjtögettem, töltögetem fel a videókat és most itt az ideje, hogy megmutassam az eredményét.

 

10. Távkapcs

Tudom, hogy kicsit komolytalan a listán szereplő műalkotásokhoz képest. Ebben a filmben Sandler szó szerint játszik az érzelmekkel. És nekem ez nagyon megtetszett, olyannyira, hogy megérdemel egy helyett szűkös listámon. Micsoda ötlet, hogy megállítjuk, visszatekerhetjük, sőt előre utazhatunk az időben. Szembesülhetünk hibáinkkal, megtudhatjuk vajon jó úton haladunk e vagy sem. Képzeljük csak el, ha kaphatnánk még egy lehetőséget, esélyt, hogy megtegyünk olyasmiket, amelyeket esetleg elmulasztottunk életünk folyamán. Ha nagy dolgokat akarnék belemagyarázni ebbe a vígjátékba, azt mondanám, hogy kicsit talán rámutat a világban terjedő érzéketlenségre, a család és a szeretet háttérbe szorulására, hétköznapjainkat beborító fullasztó szürkeségére. Mindenesetre találó a kivitelezés, poénos érzelmesítés. Egyre inkább csípem a tökfejű stílusát. A Reign Over Me is teljesen rendbe van, bátran ajánlom mindenkinek.

 
 
9. Ha eljön Joe Black

Miért ne jöhetne el. A korházak rendszeres látogatója. De az már talán kevés alkalommal történik meg, hogy szerelembe esik egyik leendő "áldozatába". Majd egy kínok közt gyötrődő idős hölgy utolsó kívánsága, nehezen teljesíthető feladatnak tűnik a halálszámára? Érzelmei ellehetetlenítik „munkáját”. Mekkora bátorság volt vászonra vinni az elmúlás, emberi érzelmekkel megtöltött sötét lovagját. Szerelmes kárhozat… istenien hangzik. Nem vallottak kudarcot az alkotók, lebilincselő hatásvadász romantikus dráma kerekedett a szürreális elképzelésekből. A maga műfajában egyedül álló, kötelező „olvasmány”.

 

8. Remény Rabjai

A jó öreg Brooks, aki egész életét a Shawshankben töltötte, az volt az ő otthona, szabadulásával értelmét vesztette élete, az új világba való beilleszkedése csupán hasztalan próbálkozásnak bizonyult. Ennyi idő elteltével már nincs kiút. s tényleg a remény hal meg utoljára, a remény mi akkora kitartást adott életüknek, elviselhetővé téve a börtönfalait. Több jelenet közül is választhattam volna, sőt szívem szerint az egész filmet beraktam volna egyetlen  nagy jelenetként. Nincs kimondottan olyan rész, ami kifejezetten könnyfacsaró lenne, az egészében lakozik valamiféle átható energia. A szereplők jellemeinek nagyságában, tetteikben megbújó erő képi megvalósításában. Nem véletlenül a világ legyjobb filmje IMDB-n. Csodálatos alkotás, Stephen King tollából.

 

7. Phiadelphia

Ezt a jelenetet nem mindenki érti, ahhoz hogy teljes átéléssel tudjon hatni, nélkülözhetetlen az egész film megtekintése. Őszintén bevallom, nem szeretem a homokosokat, ezért kicsit viszolyogtam a megtekintésétől, végül nagy nehezen rávettem magam. Nem bántam meg, annak ellenére, hogy az undorító kupakozástól lett aids-es nem haragudtam rá, sőt sajnáltam is egy kicsit. Dráma volt a javából, komoly mondanivalóval, éles bombaként robbant a korabéli konzervatív tabukkal védett álláspontokon. A félelem az écesektől, a megvetés irányukba, egy kicsit talán mindenki magába nézhetett ezek után. Hiába tekinti az emberiség nagy része bűnnek a buzulást, mégis csak emberekről van szó, érzésekről, melyeket talán nem nekünk kéne eldönteni, hogy helyesek e vagy sem.

 
 
6. K-Pax

Lehet sokaknak nem lesz ismerős, pedig nagyon jó filmről van szó. Egy elmebetegekkel zsúfolt korház nyugalmát gyökeresen változtatja meg egy hirtelen jött idegen. A boldogság kék madarának látványától reményt kapó zárt osztály lassan megnyitja kapuit. Arról a bizonyos belső bolygóról szól, ami mindannyiunkban lakozik, különféle formában. Gyakran menekülünk oda, benne élünk, majd visszatérünk a külvilágba. Az élet egy nagy utazás. De mi van akkor, ha valaki mégsem a földről jött? Mi van akkor, ha a körülötte támadt zavart nem egy elméjének múltbéli sérülése okozta, hanem csupán az igazság értelmetlen és elfogathatatlan valósága.  Egy űrlény, vagy csak egy áldozat? A film végén mindenki maga döntheti el, hogy miben hisz.

 

5. Még zöldebb a szomszéd nője

Miért kellett annak a drága Gustafson bácsinak meghalnia? Hmm? Annyira szemetek voltak a forgatókönyv írók. Feltétlenül kellett bele ez a dráma? Annyira bírtam az öreget, vén szivar, humorától majd beszartunk. Azért a kortalan szerelem még egyszer utoljára megérintette rozoga motorját. Talán még egy kis csontzene is volt olasz bellájával a vég előtt. Egy igazi macsó volt szegény. Bárcsak én is lehetnék hasonló kaliberű nagypapi. John és Max folyamatos zrikái és egymás basztatása élményszámba mentek. Sajnos már mind hárman a túlvilágban szórakoztatják a nagyérdeműt, néha irigylem is ezért a másik oldalt, de ugyanakkor ez meg is nyugtat, hisz egyszer talán még újra láthatom őket együtt játszani.

 

4. Mesterséges értelem

A történet végén, David végül rátalál a kéktündérre. Szunnyadó robot lelkét melegség járja át, majd fájdalom mikor kiderül, hogy a tündér létét csupán az emberek kreálták. Megelevenedő érzelmek veszik birtokába gyermeteg fémvázát, mikor újra találkozhat édes anyukájával. Kívánsága végül teljesült, és végleg elszenderült az emberiség utolsó fennmaradt élőlénye. Kedvencem mégis a robot mackó volt, ki végig David mellett marad a hatalmas kaland során. Ezzel Spielberg új műfajt teremtett, a Sci fi-drámát.

 

3. Angyalok Városa

Ki ne látta volna még hölgy társaságában ezt a filmet. A legideálisabb randi mozi. Ettől a jelenettől minden nőnek megnyílik a könnycsatornája, de szerencsére te melletük vagy és gyengéden átkarolod meghatott lelküket. Egy angyal vívódása, ki szerelméért eldobta az öröklétet. Hmm, ez ám a szemmel tapintható romantika. Angyaltalan emberek jelenléte a földön, feláldozás, majd szerelmének elvesztése. Isten e drámai cselekedetei mégsem szegi kedvét végleg az élet szépségeitől. A harag gyorsan tovább száll, olyan érzések váltják egymást, melyektől mentes volt az égi birodalom. Egy harapásnyi élet, körtébe zárt esszencia, ez az, ami többet ér a végtelen érzéketlenségnél, és amire végül Seth is rájön.

 
 
2. Halálsoron 

John Coffey mennybe menetelének lehetünk fül, illetve szem tanúi.  Lehetetlen feladat előtt álló fegyőrök, lehetetlen helyzetben, kénytelenek az igazságot leplezni és megölni azt, kit az égiek küldtek, hogy megállítsa a földön tomboló poklot, hogy kiszívja a gonosz mérgét az eltévedettekből. Frank Darabont nagyszerű munkájának köszönhetően a „könyvtelenek” is betekintést nyerhetnek Stephen King elképesztő vízióiba. A jótevő óriás isteni cselekedetei egy bűnnel teli világban, a jótét eltaposása a gonosz által, s a végén győzedelmeskedő halál. Mégsem végződött ilyen sötéten a történet, hisz fényben úszott az égbolt mikor Csengettyű úr hazaérkezett egérvárosba.

 

 

1. Forrest Gump

Felejthetetlen beszéde a végén, imádott Jenny-je sírjánál, ami már millió könny cseppet csalt a világ szemére. Letaszíthatatlan a trónról már hosszú évek óta. Ezt a filmet mindenki látta és mindenki szereti. Minden volt benne, ami csak létezhet vizuális értelemben. Dráma, romantika, szerelem, háború, akció, szeretet, család, barátság, humor. Ahányszor megnézem, mindig mást ad, mindig máshogy hat, magával ragadó, repítő csodálat. Ez a kis ügyefogyott kretén olyan sok mindenen ment keresztül, fantasztikus, irigylésre méltó élete volt, ugyanakkor mérhetetlenül tragikus is, hisz elvesztette szeretteit, ennek ellenére ő mégis a végsőkig megmaradt annak az egyszerű szeretnivaló boldog fiúnak, aki kezdetben megismerhettünk. Fogyatékosságából eredő egyszerűsége tette ilyen varázslatossá. Bárcsak én is ennyire teljes életet élhetnék, mint ő… Nos, ez minden, amit a Forrest Gumpról mondani tudok.

 

Címkék: mozibuzi

A bejegyzés trackback címe:

https://stern.blog.hu/api/trackback/id/tr36864033

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

keresztenyAkos 2009.01.08. 09:45:51

A Mesterséges értelmet én nem szerettem a többi jó és néhányon még én is sírtam...

graffiti_ 2009.01.08. 20:36:03

hát én sok mindenben nem értek veled egyet, de nem azért, mert rosszak lennének ezek a filmek, hanem azért, mert van köztük olyan, amelyek nem tartoznak a kedvenceim közé...lehet, hogy ezért megköveznek, de én egyáltalán nem szeretem a forrest gump-ot, egyszerűen irritálónak találom a karaktert mint gyerekként, mint felnőttként...nem tehetek róla, ez van...
a halálsoron nagyon jó,még sírtam is rajta, ebben teljesen egyet tudok érteni...
nő lévén az angyalok városa nálam is az egyik kedvenc, annak ellenére, hogy cage mostanába nem tudja hozni a formáját...:(
hát a mesterséges értelemmel is bajban vagyok, mert mindenki azt mondta, hogy egy jó kis siratós mozi, ennek ellenére nem gördültek könnycseppek az arcomon, sőt elég érdekesen fogadtam a filmet...szerintem csak többet vártam, mint amennyit kaptam...
még zöldebb...imádom a párost, önmagukért beszélnek!!:)
a k-pax nálam az első helyet foglalja el...egyszerűen lenyűgöző és a mai napig akárhányszor megnézem mindig nyújt valami újat a számomra...kevin bácsi játéka pedig fantasztikus!!
philadelphia:azt hiszem tetszett, de ahhoz már régen láttam, hogy ezt biztosan állíthassam
remény rabjai:az é szegénységi bizonyítványom, mert nem láttam, de hamarosan pótolom!
joe black a nők kedvence, szerintem nem kell megmagyarázni, hogy miért...sajnos a középső rész mindig kimaradt, de jó nagyon!!már amennyit láttam belőle..
távkapcs szórakoztató, nem az a tipikus sandler filmek egyike, de nálam nem biztos, hogy ez kerülne arra a helyre...
remélem senki nem ver meg a fentebb írt sorok miatt!:)
süti beállítások módosítása